poniedziałek, 11 maja 2015

Recenzja książki pt. " W świecie wiatru i wierzb. Wyznania chińskiej kurtyzany"



Książka , która poruszyła moją wyobraźnie tak dosadnie, że czułam się jakbym tam była. Opowiada o Drong Mei - Zimowej Śliwce- która jako dziecko została sprzedana do domu publicznego aby uratować swoją rodzinę od głodu. Bardzo dosadnie ale też nie z przesadą opowiada swojej koleżance o swej przeszłości. Opisuje lepsze i gorsze chwile przeżyte za czasów, kiedy była kurtyzaną. Szeroko opisywane fakty historyczne są zgodne z prawdą i wiążą się z tym co ją spotykało. Naturalnie opisuje swoje akty seksualne z klientami. W książce zastosowano hanyu pinyin, który jest oficjalną transkrypcją urzędowego języka chińskiego. Znajdziecie w niej wiele informacji na temat chińskiej kultury, która mnie urzekła. Cała historia Drong Mei zakończyła się ucieczką z ojczystego kraju w nieznane. 

Więcej Wam nie opowiem bo zdradziłabym wszystko , a chciałabym swoim krótkim opisem zachęcić Was do przeczytania tej książki np tak ja dom poduszki ;)

Serdecznie polecam!

Książka zakupiona w Biedronce 9,99 zł. Tytuł : "W świecie wiatru i wierzb. Wyznania chińskiej kurtyzany". Opracował i podał do druku : Jerzy Chociłowski. Wydawnictwo: Świat książki. 

2 komentarze:

  1. Na pewno super :) Ja kiedys film wlasnie widzialam podobny do tej ksiazki.Byl mega :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, też widziałam, uwielbiam go :)

      Usuń