poniedziałek, 13 lipca 2015

" Zupa jagodowa - mój przysmak z dzieciństwa"

Pokaże Wam dziś wspaniały i dziecinnie prosty przepis na zupę jagodową, którą można jeść zarówno na gorąco jak i na zimno.  

Składniki :



- mąka 
- jajo
- szczypta soli
- jagody 
- woda 
- cukier 

Najpierw robimy kluski. Kluski wykonuje się z mąki , jajka, odrobiny wody j szczyty soli. Wszystko razem mieszamy i unia tamy. 



Ciasto na kluski będzie gotowe gdy uzyskacie konsystencję taka jak na poniższym zdjęciu : 




Następnie w garnek wlewamy wodę. Gotujemy do wrzenia. 


Do wrzącej wody wrzucamy ciasto na kluski staranie oddzielają je palcami aby powstały małe osobne kawałki. Gotujemy. 


Gdy kluski będą już ugotowane , wsypujemy jagody. Ilość na oko zależy jaki garnek. 


Wszystko za gotowy jemy . Kiedy zupka się ulotne dodajemy cukru wg upodobań i gotowe :) Smacznego :)




6 komentarzy:

  1. Nadrabiam zaległości w czytaniu :) zupka niewątpliwie pycha :) ja bardzo lubię zupki owocowe..tyle, że ja robię wersję dla leniwców - kompot owocowy wlewam do garnka, dolewam wody, chwilę gotuję..dodaję kisiel rozrobiony z cukrem i wodą..pozostaje tylko ugotować makaron i zupka gotowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł :) Również wypróbuję ;) Chętnie porównam smaki :)

      Usuń
  2. Ja znam z kiślem i makaronem np kompot z wiśni zagotować i dodać kisiel + ugotowany makaron .. takiej wersji nigdy nie jadłam ... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pauloina w ten sposób ja przyrządzam chłodnik ;)

    OdpowiedzUsuń