piątek, 13 listopada 2015

"Kot - przyjaciel człowieka"

Generalnie zwierzęta to super sprawa ale również obowiązek.
Dzisiejszy mój post będzie dotyczył kotów. 
Od czerwca w naszym domu zawitał nowy członek rodziny.
Ma na imię Franek.
Franek był istnym szaleńcem :P
Skakał,  biegał, szalał , no spirytus dosłownie :P
Ten czas jednak mu przeszedł i zamienił się w  śpiocha przytulasa. 

Jak dbać o kota?

1. Karmienie to sprawa podstawowa. Wszysto zależy od tego na co nas stać. Ja osobiście kupuję karmę w puszkach z Biedronki. Kotek zadowolony, przyzwyczajony do niej od małego.

MIT : Koty piją mleko. 
A gooowno prawda. Tzn pić wypiją , ale ich odchody są potem rzadkie <sraka :P > więc pamiętajcie woda, woda i jeszcze raz woda do picia dla kota. 

2. Wizyty u weterynarza. 
Od odrobaczenia poczynając, po przeróżnych szczepionkach kończąc. Czy kot jest w domu czy na dworze trzeba korzystać z weterynarza dla bezpieczeństwa jego, waszego i waszych dzieci. Ta kwestia nie podlega dyskusji. 

3. Kąpiel
Istenieją specjalne szampony dla kotków. Nie należy ich myć szaponami dla ludzi ponieważ ph nasze a kocie znacznie się różnią. Kotek umyty w szamponie dla nas może dostać alergii. 

MIT: Koty nie lubią kąpieli.
A gooowno prawda. Jak od małego jest przyzwyczajony to nie ma z tym żadnych problemów. Kąpiel jest szczególnie ważna gdy kotek jest w domku ze względu na częsty kontakt z naszymi meblami , których i my dotykamy. 

Kotki to bardzo czyste i idealnie nadające sie na domowe zwierzątka. 

Część populacji uważa, że jak to kot w domu? Też w sumie tak myślałam do pewnego czasu. Kot może być w domu i nie ma z nim problemów ale oczywisty jest fakt, że należy zachować szczególną higienę. U mnie np kot nie ma wstępu do kuchni i do sypialni. Jest to mu absolutnie zakazane, drzwi są zamykane a kotek skutecznie odganiany od tych pomieszczeń. Dlaczego? Bo nie toleruję zwierząt w kuchni . Kochnia to miejsce gdzie przyrządza się jedzenie i higiena jest szczególnie istotna. Kolejna sprawa to oczywiste , że mając zwierzę w domu dochodzą nam i obowiązki z nim związane. Wiąże się to z praniem jego posłania ----> ja co dwa dni bo kocury lubia zaznaczać to co ich. I oczywiście miejsce w którym śpi , je codziennie zmywam. Co dalej ? Kuweta, opróżniana kilka razy dziennie. Bardzo ważne jest to aby wybrać odpowiedni żwirek. Absolutnie nie polecam silikonowego. Zwyczajnie nie pochłania zapachów co oczywiście daje wiadomo jaki rezultat. Jestem zachwycona drewnianym w formie takiego bryketu. Obecnie mam z sosny. Nie wydziela żadnych zapachów! Kolejna sprawa... Lubisz kwiaty? To musisz wybrać albo kot albi kwiaty. Niestety donice są skutecznie martretowane przez koty. Niestety, również ubolewam :P

Podsumowując, kotki są cudowne, ich mruczenie uspakaja, są czyste. Jest przy nich trochę pracy ale to oczywiste, przy zwierzęciu. Pamiętajcie , że zwierzę w domu uczy nasze dzieci wrażliwości i odpowiedzialności. Nic tylko róbcie z "doma" zwierzyniec :P Żart! 

Zapraszam teraz do obejrzenia relacji zdjęciowej :D Chciałam zrobić taką piękną sesję a kocur nawet oczu nie otworzył , więc pozdro :D Niewdzięcznik :D A ja chcę tu z niego kota blogerskiej sławy zrobić :P










Pozdrawiam
Wasza
Żoną być 

4 komentarze:

  1. Tez mam kota Od lipca I myślę tak jak ty A uwielbiam kiedy kot czeka az synek zasnie i kladzie się kolo niego A jak byl maly to tez byl wariat i mu przeszlo Poza tym w ogole się nie zalatwia w domu Mieszkamy na parterze i zawsze kot miauczy pod oknem jak chce wyjsc

    OdpowiedzUsuń
  2. Super Iwonka :) Ja nie mogę wypuszczac bo mieszkam w bloku , bez podwórka i zaraz przy wyjściu jest ulica. Więc byłoby to niebezpieczne, ale kuweta nie jest groźna ;) Odpowiednio dobrany żwirem , prawidłowa higiena i nauka dzieci że nie należy dotykać i jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie mialam kota bo sie jakos ich boje :P Ale one lgna dziwnie do mnie nawet! =D

    OdpowiedzUsuń