środa, 6 stycznia 2016

"Popieprzona ludzka natura"

Są dni kiedy zastanawiam się nad tym jacy jesteśmy. My - ludzie. Stworzenia idealne... Bo przecież to dzięki nam świat jest jaki jest. Wojny, morderstwa, gwałty, zabójstwa, etc. Jesteśmy chodzącą patologią, która wmawia sobie, że jesteśmy kimś ważnym. Jesteśmy wyjątkowi, bo myślimy. Owszem myslimy o tym jak być lepszymi od innych, jak podstawić komuś nogę , jak wyrwać komuś stanowisko pracy, jak doprowadzić drugiego do bankructwa, jak uświadomić drugiej osobie, że w porównaniu do nas jest nikim... 

Czemu dobro zostało stłamszone? To proste. Dzisiejszy świat, którego my jesteśmy autorami -TAK JA I TY I ONI , zmusza nas do porzucenia wszelkich wartości po to by przeżyć. Przeżyć w świecie kłamstw i obłudy. W świecie wartości materialnych a nie duchowych. 

Kiedyś usłyszałam, że osoba dobra, nie ma przyszłości. Nie nadaje się do życia takiego jakim obecnie jest. Nie dostanie tego o czym marzy, bo nie potrafi o to walczyć. Walką nie jest to jak bardzo jesteśmy inteligentni, co sobą reprezentujemy, jakie zasady wyznajemy. Walką jest lecenie po trupach by zdobyć to co chce się posiadać. 

Zazdrościmy...

Kłamiemy...

Nienawidzimy...

Po co?

Po to by być kimś w tym obrzyganym świcie. 

I możemy zadać sobe pytanie... Czego warto nauczyć dziecko? Dobra czy zła? Co daje przepustke do lepszego życia, do życia na jakimkolwiek poziomie, do zdobycia dobrej pracy, do posiadania rodziny, domu, etc. 
Czego nauczyć dziecko żeby miało to o czym pragnie? 


Naucz dziecka być dobrym a postęp je zabije, naucz dziecka być złym i powielaj patologię togo świata... Nie ma wyjścia idealnego! Czy jest coś pośrodku? Pośrodku dobra i zła? 


Pozdrawiam
Wasza 
Żoną być

15 komentarzy:

  1. Dałaś do myślenia tym postem i warto uczyć być dobrym bo może kiedyś nasze dzieci zmienią ten chory świat .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie to napisałaś. Gdyby wszyscy myśleli jak Ty świat w przyszłości byłby lepszy .

      Usuń
  2. Kochana mysle nad tym i zawsze jakos nie umialam nienawidziec,klamac to juz w ogole od dziecka i zazdroscic tez nie.Jedynie przyznam,ze jak musialam czekac tyle lat na dziecko,a gdy ktos byl w ciazy to mi bylo raczej smutno bo zazdroscic nie potrafilam ,a sie cieszylam zwlaszcza gdy to byla przyjaciolka ;)Dobro zawsze wygrywa wiec nie warto uczyc naszych dzieci niczego innego i zmieniac ich na kogos kim sami nie chcieli bysmy byc!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz masz naturę podobna jak ja . Ale powiedz mi tak szczerze ile razy ludzie złamali twoje dobre serce ? Ile razy zawiodłas się na swoim byciu dobra ? Bo ja milion razy ...

      Usuń
  3. Tylko miłość ma uleczalną moc ;) ... i mam taką cichą nadzieje, że te nasze wartości nie umrą wraz z cichym westchnieniem ... i będą przekazywane z pokolenia na pokolenie ... dobro zawsze powraca ze zdwojoną siłą <3 :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne nastewienie . Tez tak myślałam ale z roku na rok mojego istnienia na tym świecie wątpię w to czy dobro ma jeszcze jakakolwiek moc.

      Usuń
    2. Piękne nastewienie . Tez tak myślałam ale z roku na rok mojego istnienia na tym świecie wątpię w to czy dobro ma jeszcze jakakolwiek moc.

      Usuń
  4. Oj wiele razy .Potem chodze i mysle,nawet w lozku co moglam powiedziec a co nie.Ech upiorne to jest :/ Ja nie mam natury mszczenia wiec nie mysle po czasie juz o takich ludziach.Unikam...Nie sa warci mojego dobrego serca =D

    OdpowiedzUsuń
  5. No i właśnie o to mi Natalia się rozchodzi .... "Dobre" osoby są niszczone , wykorzystywane i na dodatek nie osiągają tego co chciałyby osiągnąć z prostych powodów : ten świat jest skonstruowany tak aby kombinowac i oszukiwać na każdym kroku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno przestałem dzielić ludzi na dobrych i złych. Dziś widzę tylko prawdziwych i sztucznych. Prawdziwych już praktycznie nie robią...

    OdpowiedzUsuń
  7. zgadzam się z poprzednim komentatorem. Dziś są dwa typy ludzi - prawdziwi i tzw. fejkowi....

    OdpowiedzUsuń
  8. Też należę do tych osób które nie zazdroszczą, nie kłamią itp. Skoro ktoś może coś mieć lepszego to przecież pewnie na to zapracował i czego tu zazdrościć. Myślę że ci co zazdroszczą po prostu są nieszczęśliwi i wylewają wszystko na tych którzy są od nich lepsi. I tak jak napisała Natalia też o (naszą ) Natalkę staraliśmy się długo i jak dowiedziałam się że ktoś inny jest w ciąży to było mi smutno i na pewno jakaś zazdrość była dlaczego nie ja. Koniec :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Emila więc należysz do tych niewielu osób które maja w sobie dobroć

    OdpowiedzUsuń