czwartek, 19 stycznia 2017

"Jak wpływają na nas problemy innych"

Jestem osobą, która liczy się z losami innych ludzi, martwi się o nich i pomaga jak tylko trzeba. Oczywiście to nic złego, jednakże czasem problemy innych zbyt wpływają na moje życie…

Pomoc i troska o innych to cnoty, które posiada w dzisiejszych czasach coraz mniej ludzi. Pogoń za wygraną, byciem lepszym, dobrą pracą, własnym mieszkaniem, pieniędzmi, etc przysłania oczy wielu z nas. Ja, chociaż często dostaje za to zapłacone czymś złym jestem osobą, która stara się pomagać jeśli widzi problem. Jednakże mam też problem z dystansowaniem się. Jak już zaczynam komuś pomagać jego problemy wpływają na moje życie. Jestem zdenerwowana, mam problemy ze snem, nie potrafię się skupić, etc. To akurat nic dobrego! Pomoc jest ok, ale nie można zapominać wbrew pozorom o sobie. Mój mąż zawsze mawia tak: „Myślisz, że jak Tobie przytrafiłoby się coś takiego to ktoś by się martwił?!” Nie jest to może dobre myślenie, bo nie pomaga się za coś tylko od się, z dobrego serca. Ale ma i troszkę prawdy. Każdy z nas ze względu na swoje dobro powinien mieć odrobinę samolubności w sobie. Pomóc owszem, ale później żyć swoim życiem. Nauka takiego dystansowania się jest dla mnie czymś bardzo ciężkim. Wiem jednak, że powinnam się w tej kwestii szkolić cały czas, bo niestety wbrew pozorom iż jestem pewna siebie, może i z lekka wredna, twarda babka etc nie potrafię tego robić.

Tak więc wszystkie miękkie serca, taka uwaga do Was: Nie zapominajcie o sobie!

Pozdrawiam
Wasza

Żoną być 

9 komentarzy:

  1. Dobrze to napisałaś mimo że jestem twarda, potrafię radzić sobie w różnych sytuacjach itd to.... mam miękkie serce, w sumie to miałam jedna życiowa sytuacja nauczyła mnie że nie mogę być zawsze "Matką Teresą" muszę myśleć o sobie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super temat . Ja jestem twarda tak myślę a zresztą wszystkie (prawie) kobiety są silne . Serce no cóż nie potrafię nikomu odmawiać jestem zbyt uczuciowa . Jestem mamą 8 dzieci i 7 wnuczat wiec moje srce dziele na wszystkich . A ja . Ja czasem myślę o sobie 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluje dzieci i wnuków kochana! Dobrze, że czasem myślisz o sobie :)

      Usuń
  3. Ja zależy od problemu innej osoby jeden problem bliskiej mi osoby tkwi we mnie ogromnie ale najgorsze ze ja nie umiem jej pomoc i to boli najbardziej .

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobry wpis .Jestem osobą , która wszędzie gdzie ktoś potrzebuje pomocy wyciąga pomocną dłoń .Ale Nie raz obraca się to przeciw mnie i to mnie później zniechęca do działania .Mam miękkie serce i nie umiem przejść obojętnie obok ludzkiej krzywdy .

    OdpowiedzUsuń
  5. najwięcej o innych zaczyna się myśleć, kiedy samemu się takiej pomocy, czy wsparcia potrzebuje. Przynajmniej w naszym przypadku tak było...

    OdpowiedzUsuń